NÄMÄ 5 ASIAA JOKAISEN ASPAN TULEE OSATA

Asiakaspalvelua on erilaista, aivan kuten on asiakaspalvelijoitakin. Perusasiat tulisi kuitenkin olla hallussa työpaikasta tai toimenkuvasta riippumatta.

Sinun ja loppuasiakkaan välissä saattaa olla useampi asiakas, ja heistä jokainen on yhtä tärkeä. Jos esimerkiksi myyt tuotteitasi tukkuun, josta ne myydään kauppaan, josta kuluttaja-asiakas ostaa ne, on sinulla kolme asiakasta. Mikäli loppuasiakas ei osta tuotettasi kaupasta, ei kauppa osta niitä lisää tukusta eikä tukku tilaa sinulta varastontäydennystä.

 

Asiakas = henkilö, kuka ostaa / käyttää tuotetta ja/tai palvelua. Asiakas voi myös olla yritys, yhteisö tai yhdistys. 

Asiakaspalvelija = henkilö, kuka työkseen palvelee asiakkaita. Jokainen työntekijä, joka on tekemisissä asiakkaiden kanssa kasvotusten, puhelimitse, chatin tai sähköpostin välityksellä on asiakaspalvelija. 

Asiakaspalvelutilanne = hetki, jolloin asiakas ja asiakaspalvelija kohtaavat ja tapahtuu asiakaspalvelua. Esimerkiksi henkilö saapuu kahvilaan ostaakseen kahvia.

 

Nämä 5 asiaa jokaisen asiakaspalvelijan tulee osata – tilaa ilmainen opas sähköpostiisi.

MailChimp

Lue myös

MILTÄ YRITYS NÄYTTÄÄ MUIDEN SILMISSÄ?

Yrityksen sisälle hyvää mieltä, rikkaita kokemuksia ja yhteinen suunta. Asiakkaille ja yhteistyökumppaneille haluttu näkymä yrityksestä kiinnostavana, kyvykkäänä kumppanina, jolla on kasvot ja oma persoonallinen identiteetti. - Kehittymisen Kiitotie
2.7.2020

ASIAKAS - OSA 1

Yksikään yritys ei toimisi ilman asiakkaita, joten asiakkaita on osattava palvella ja niistä on pidettävä kiinni. Asiakashan on aina oikeassa, vai onko sittenkään?
6.4.2020

Kysyttävää?

Kysyttävää?
Haluaisin *
*